01 juli 2015

Reageren op connectieverzoeken op LinkedIn

'Ik wil u graag toevoegen aan mijn professionele netwerk op LinkedIn.' Kent u die uitdrukking?

Natuurlijk kent u die uitdrukking! Het is de standaardtekst die LinkedIn meegeeft aan een connectieverzoek. Nu komen er bij mij regelmatig verzoeken binnen van mensen die ik niet ken, die ik nooit ontmoet heb.

Als zo'n verzoek dan niet meer is dan de standaardtekst, ben ik wat terughoudender aan het worden bij het accepteren. Direct op de knop 'Negeren' drukken, vind ik niet professioneel, tenzij er overduidelijk sprake is van onprofessionaliteit aan de andere kant.

De vraag is: hoe laat je op een vriendelijke manier weten dat je een connectieverzoek nog niet accepteert?

Ik ben - mede naar aanleiding van een online lezing van Martijn Aslander - maar eens gaan worstelen met het maken van een standaardreactie, die ik uiteraard in TextExpander (voor de Mac) heb opgeslagen, zodat ik hem met een simpele toetscombinatie op het scherm zet.
Dank voor je uitnodiging te verbinden op LinkedIn. 
Ik probeer mijn LinkedIn-netwerk een beetje overzichtelijk en werkbaar te houden door te verbinden met mensen die ik al eens ontmoet heb of met wie ik een inhoudelijke match heb. 
Ik ben benieuwd naar de 'link' die wij hebben!
Heb jij zo'n standaardtekstje? Welke criteria hanteer jij om connectieverzoeken te accepteren? Laat het weten via de 'opmerkingen'-functie onder deze blog.

1 opmerking:

  1. Hi Erno,
    Dit is herkenbaar, ik worstel er ook mee. Het komt natuurlijk voor dat ik ze wel een keer heb ontmoet, ze hebben bijvoorbeeld een workshop of training gevolgd, maar dat de naam bij mij niet is blijven hangen. Daarom vraag ik meestal:
    Fris even mijn geheugen op. Waar kennen wij elkaar van of waar hebben we elkaar ontmoet?
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen