26 november 2014

Cyprus Challenge: afzien is een feestje


(Read my report in English on this event...)

Schitterende uitzichten, uitdagende parcoursen en een geweldige sfeer... van donderdag 20 tot en met zondag 23 november liep ik met vijf loopgenoten de Cyprus Challenge, een serie hardloopwedstrijden van respectievelijk 6, 11, 21 en 10 kilometer in het zuidwesten van het eiland.

De eerste en de laatste dag boden een vlak parcours. Het grootste venijn zat hem in de tweede dag: ruim 600 hoogtemeters overwinnen in 11 kilometer over geaccidenteerd terrein onder een stralende zon. De halve marathon op dag 3 begon opnieuw met klimmen, om de tweede helft alleen maar af te dalen. Een aanslag op de bovenbenen! Na de finish (zie foto) op het strand konden de deelnemers even afkoelen in de Middellandse zee die in deze tijd op een aangename temperatuur is.

Ik heb alle dagen op mijn barefoot style schoenen van Vibram gelopen: dat is prima gegaan. Voor de wedstrijden over paden met rotsen en stenen gebruikte ik schoenen met een extra beschermende zool.

Het was een kleine week afzien én genieten. Ik voelde me vooral dankbaar dat ik dit kan en mag doen. Met een prima hotel in Pafos als uitvalsbasis konden we heerlijk ontspannen voor, na en tussen de wedstrijden door.

De routes van de Cyprus Challenge (vastgelegd met GPS-horloge):

De officiële tijden van ons team zijn te vinden op deze website. Zoek op trefwoord 'Oleander' voor onze resultaten. En Kevin McGarry maakte een mooi fotoverslag van het evenement.

Een uitgebreid verslag lees je ook op Blendle (€).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten