24 juni 2014

Mijn eerste artikel op Blendle: "Een diploma is een bewijs van incompetentie."

Jef Staes
Ik ben altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om aan onderwijsjournalistiek te doen, passend bij deze bijzondere tijd. Een van die mogelijkheden is sinds kort het schrijven voor internetplatforms als Blendle, TPO Magazine, MyJour en eLinea. 

Vandaag is via TPO Magazine mijn eerste artikel verschenen op al deze platforms: een interview met Jef Staes, Vlaams spreker en auteur. Hij betoogt: "Een diploma is een bewijs van incompetentie." Een uitgesproken verhaal over hoe onderwijs anders moet. 

Lees het artikel bijvoorbeeld via Blendle.

Blendle is een ideaal platform als je af en toe of regelmatig eens losse artikelen wilt lezen uit kranten als de Volkskrant, Trouw of nrc.next en tijdschriften als de Groene Amsterdammer, Vrij Nederland of Elsevier. Via de gebruiksvriendelijke website kun je bladeren door de recente edities of zoeken op trefwoord. Je betaalt vanuit een tegoed per gelezen artikel. Zo kost mijn artikel € 0,28. Blendle werkt op de computer en op tablets.

Schermafbeelding van Blendle
Heb je nog geen account bij Blendle, probeer het dan nu zonder kosten uit. Na bevestiging van je aanmelding krijg je € 2,50 tegoed, waarmee je alvast 5-10 artikelen kunt lezen. Je leest mijn artikel in dit geval gratis. Hoe je je aanmeldt, leg ik uit in deze video. Of ga direct naar Blendle.nl om je account aan te maken.

De publicatie van het interview is ook de start van een nieuw platform, waarop ik wil gaan samenwerken met andere onderwijsjournalisten op het gebied van online journalistiek. Ga naar de website Edz.nu voor meer informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten