25 januari 2008

Infobesitas

ik schrok, ik slurp
kakelende krantenkoppen
ik vermaal en vreet
een melig maaltje mail,
een grateloze filet van feeds

ik kluif en knabbel
door stoffige stukken
en tussendoor
krabbel, telefoon, sms

gekakel bij de koffieautomaat
geprakte praatjes
een gerecht van geruchten

nog meer zouteloos gezanik
in reutelende rapporten
ik resumeer, en meer

even snoepen, echt maar even
de tube you, die raakt nooit leeg

onderweg
ratelt de radio
reportages, meningen,
files en weer

ik zak in de bank
zap van sacha naar matthijs
van talkshow naar TED

tot ik
met een oortje naar het oog
- Gute Nacht Freunde -
wegdoezel onder een
deken van dolende woorden

(Erno Mijland)

1 opmerking:

  1. Het leven van een zelfstandige gaat niet over rozen... maar wel over eindeloze polderwegen tussen de open velden en ruimtelijke polders... vrijheid!

    BeantwoordenVerwijderen